Toy Story 3

"No toy gets left behind."




4cdb8b335e73d605e6000011

Έτος: 2010
Διάρκεια: 103 λεπτά
Βαθμολογία: 9.2 / 10
Χώρα: United States of America

Κόστος: 200000000

Οι δημιουργοί των λατρεμένων ταινιών ‘Toy Story’, ξανανοίγουν το κουτί με τα παιχνίδια και φέρνουν κοντά μας τον υπέροχο κόσμο της πιο αγαπημένης παρέας των παιχνιδιών. Καθώς ο Άντι ετοιμάζεται να πάει στο κολέγιο, ο Μπαζ, ο Γούντι και τα υπόλοιπα πιστά του παιχνίδια, προβληματίζονται για το αβέβαιο μέλλον τους… Στο ‘Toy Story 3’ τα παιχνίδια θα βρεθούν σε ένα δωμάτιο γεμάτο ασυγκράτητα νήπια που ανυπομονούν να βάλουν το μικρά, βρώμικα χεράκια τους στα καινούργια τους παιχνίδια. Επικρατεί πανδαιμόνιο καθώς τα παιχνίδια προσπαθούν να μείνουν ενωμένα και «κανένα παιχνίδι να μην μείνει πίσω».Την ίδια στιγμή, η Μπάρμπι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον Κεν (ναι, αυτόν τον Κεν)! Στο ‘Toy Story 3’ την αγαπημένη μας παρέα έρχονται να συμπληρώσουν πολλοί νέοι χαρακτήρες, όπως ο γνωστός σύντροφος της Μπάρμπι, Κεν, ο θεατρικός κύριος Αγκαθούλης με τη σαλοπέτα, και ένα ροζ αρκουδάκι που μυρίζει φράουλα και ακούει στο όνομα Λότσο..

 

Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

«TOY STORY 3″ : Η ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ

Το 1995, το φιλμ ‘Τoy Story’ έγραψε κινηματογραφική ιστορία ως η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή: 76 χαρακτήρες, ανάμεσα στους οποίους άνθρωποι, παιχνίδια και ένας σκύλος, 1561 πλάνα και 77 ολόκληρα λεπτά animation, όλα σχεδιάστηκαν αρχικά στο χέρι και στη συνέχεια εξελίχθηκαν στον υπολογιστή. Είναι η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων στην ιστορία που προτάθηκε για Όσκαρ Σεναρίου και κατέκτησε την κορυφή του box office με εισπράξεις 192 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ και 362 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως. Το 1999, η ταινία ‘Toy Story 2’ εξέλιξε ακόμη περισσότερο την τέχνη του computer animation, και έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ εισιτηρίων, αφού είναι το πρώτο σίκουελ κινουμένων σχεδίων που έκανε περισσότερες εισπράξεις από την αρχική ταινία, με 245 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις στην Αμερική και 485 εκατομμύρια δολάρια σε όλον τον κόσμο! Το έργο προτάθηκε για Όσκαρ και δύο Χρυσές Σφαίρες, κερδίζοντας τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας. Το 2009 τα φιλμ ‘Toy Story’ και ‘Toy Story 2’, επανακυκλοφόρησαν σε Disney Digital 3D.

Για τη δημιουργία του φιλμ ‘Toy Story 3’, η Pixar συγκέντρωσε και πάλι την ομάδα πίσω από τις δύο πρώτες ταινίες: τον Τζον Λάσιτερ (σκηνοθέτη των ‘Toy Story’ και ‘Toy Story 2’), τον Άντριου Στάντον (συν-σεναριογράφο των ‘Toy Story’ και ‘Toy Story 2’), τον Πιτ Ντόκτερ (σκηνοθέτη/σεναριογράφο των ταινιών ‘Μπαμπούλας Α.Ε. και ‘Ψηλά στον Ουρανό’) και την παραγωγό Ντάρλα Άντερσον. Η ομάδα συναντήθηκε σε ένα μικρό παραλιακό σπίτι στην Καλιφόρνια, εκεί όπου γεννήθηκε η ιδέα για την πρώτη ταινία ‘Τoy Story’, και είδε με προσοχή τα δύο πρώτα έργα για να μυηθεί ξανά στον κόσμο τους. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σίκουελ εφάμιλλο των δύο πρώτων ταινιών, κάτι που σπάνια συμβαίνει στον κινηματογράφο» παρατηρεί ο σκηνοθέτης Λι Άνκριτς. «Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα έργο που θα δημιουργεί μαζί με τα άλλα δύο μια μεγάλη ιστορία, όπως στην περίπτωση της τριλογίας ‘Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών’. Η προσπάθειά μας να «δέσουμε» τις τρεις ταινίες ήταν η κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία του ‘Toy Story 3’».

Όπως όλες οι ταινίες της Pixar, έτσι και το φιλμ ‘Toy Story 3’ συνδυάζει την κωμωδία με τη δράση και το συναίσθημα, προσφέροντας στους κινηματογραφόφιλους μια συναρπαστική, διασκεδαστική αλλά και συγκινητική εμπειρία. Οι δημιουργοί άντλησαν έμπνευση από τις προσωπικές τους εμπειρίες και τις οικογένειές τους για να κάνουν την ιστορία ακόμα πιο πειστική και γεμάτη νόημα. «Οι ταινίες ‘Τoy Story’ πάντα αναφέρονται σε εμάς. Για μένα η ενηλικίωση του Άντι αντιπροσωπεύει τα συναισθήματα που ένιωσα όταν ο γιος μου πήγε στο Πανεπιστήμιο: είσαι με κάποιον διαρκώς μαζί, από τη στιγμή της γέννησής του, και ξαφνικά φεύγει μακριά» παρατηρεί ο Τζον Λάσιτερ. «Το μυστικό πίσω από τις ταινίες ‘Τoy Story’ είναι ότι δεν επαναλαμβάνουν τα ίδια συναισθήματα. Βρισκόμαστε στον ίδιο κόσμο με τους ίδιους χαρακτήρες αλλά κάθε φορά συμβαίνει κάτι τελείως διαφορετικό». Ειδικά το φιλμ ‘Toy Story 3’ παρουσιάζει το μεγαλύτερο φόβο των παιχνιδιών: ότι θα πέσουν στην αχρηστία γιατί ο ιδιοκτήτης τους μεγαλώνει και δεν τα χρειάζεται πια. «Όταν τα παιχνίδια ζωντανεύουν, γίνονται ενήλικες με αντίστοιχες ανησυχίες. Οι θεατές μπορούν να ταυτιστούν μαζί τους και να βρουν αντιστοιχίες με τη δική τους ζωή» εξηγεί ο Λάσιτερ. Και ο Λι Άνκριτς συνοψίζει: «H ταινία ‘Toy Story 3’ αναφέρεται στην αλλαγή, στο πώς να αποδέχεσαι τις μεταβατικές περιόδους της ζωής. Οι χαρακτήρες του έργου, λόγω της ενηλικίωσης του Άντι, έρχονται αντιμέτωποι με μεγάλες αλλαγές και πρέπει να τις αντιμετωπίσουν».

WHO IS WHO

Η ΓΝΩΣΤΗ ΠΑΛΙΟΠΑΡΕΑ…

ΓΟΥΝΤΙ: Ο σερίφης κάουμποϊ ήταν πάντα το πιο αγαπημένο παιχνίδι του Άντι. Πιστεύει ακράδαντα ότι ο Άντι εξακολουθεί να νοιάζεται για τα παιχνίδια του, παρότι έχει μεγαλώσει. Καθώς το μέλλον μοιάζει αβέβαιο, ο Γούντι παραμένει η φωνή της λογικής. Και σαν υπεύθυνος ηγέτης, φροντίζει ώστε κανένα παιχνίδι να μη μείνει πίσω.

ΜΠΑΖ ΛΑΪΤΓΙΑΡ: Ένας ηρωικός αστροφύλακας, ταγμένος στη δράση, που σύντομα γίνεται αγαπημένος του Άντι αλλά και κολλητός του Γούντι. Παρότι η αποκλειστική αποστολή του Μπαζ είναι να κατατροπώσει τον κακό Αυτοκράτορα Ζεργκ, αυτό που τον απασχολεί τώρα είναι να κρατήσει ενωμένη την παιχνιδο-οικογένειά του. Ξεστρατίζει όμως από την πορεία της νέας του αποστολής όταν αποκαλύπτονται εντυπωσιακές πτυχές της προσωπικότητάς του, που ούτε καν ο ίδιος γνώριζε ότι υπήρχαν.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΤΑΤΑΣ: Οξύθυμος μα και αστείος, είναι ο αιώνιος απαισιόδοξος με τα θυμωμένα μάτια και το σκληρό πλαστικό περίβλημα. Παρ’όλα αυτά η απόλυτη αφοσίωσή του στη μικρή του πατατούλα, την Κυρία Πατάτα, αποκαλύπτει μια πιο ευάλωτη και τρυφερή του πλευρά. Αλλά κι εκείνη τον λατρεύει και βρίσκεται πάντα δίπλα του για να του δώσει ένα χεράκι (ή ένα ματάκι αν χρειαστεί).

ΖΑΜΠΟΝ: Ο ετοιμόλογος ροζ κουμπαράς της παρέας εξακολουθεί να νομίζει ότι τα ξέρει όλα – ή τουλάχιστον αυτή την εντύπωση θέλει να δίνει στους άλλους.

… ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΛΟΤΣΟ: Είναι μεγάλος, μαλακός, ροζ και λούτρινος, και ο μοναδικός αρκούδος που μυρίζει φράουλα! Ο Λότσο είναι η καλύτερη συντροφιά για την αγκαλιά και το κρεβάτι κάθε παιδιού. Όμως το γλυκό του παρουσιαστικό δε λέει απαραίτητα την αλήθεια για την προσωπικότητά του. Όπως και στην πραγματική ζωή, ένας χαρακτήρας είναι πολύ παραπάνω από αυτό που φαίνεται στην αρχή.

ΚΕΝ: Ένας σύγχρονος εργένης που δε χάνει ευκαιρία για διασκέδαση: λατρεύει τα σαφάρι και τα δίνει όλα στο χορό – πάντα με την κατάλληλη περιβολή. Μαντήλι στο λαιμό και χρυσή ζώνη για τη βραδινή έξοδο, γαλάζιο σορτς με λεοπάρ πουκάμισο για τις εξορμήσεις στη φύση… Η αγάπη του για τα ρούχα και τα αξεσουάρ μπορεί ίσως να συγκριθεί μόνο με την αδυναμία του για τη Μπάρμπι.

ΚΥΡΙΟΣ ΑΓΚΑΘΟΥΛΗΣ: Λούτρινος και στρουμπουλός, made in Germany, με την τιρολέζικη σαλοπέτα του, ο κύριος Αγκαθούλης είναι γεννημένος ηθοποιός και δε χάνει ευκαιρία για αυτοσχεδιασμούς.

ΟΤΑΝ Η ΜΠΑΡΜΠΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΚΕΝ

Μία από τις καλύτερες στιγμές του φιλμ ‘Toy Story 2’ ήταν η εμφάνιση της Μπάρμπι, της πιο διάσημης κούκλας όλων των εποχών. Στην ταινία ‘Toy Story 3’ η Μπάρμπι αποκτά μεγαλύτερο ρόλο καθώς συναντά τον άντρα των ονείρων της, τον Κεν. Και όπως όλοι οι κινηματογραφικοί έρωτες, έχει και αυτός τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του. «Η ιδέα του να  συμμετέχει και ο Κεν στην ταινία μας φάνηκε γεμάτη κωμικά συνεπακόλουθα» εξηγεί ο Λι Άνκριτς. «Ο Κεν είναι φαινομενικά ένα κοριτσίστικο παιχνίδι και στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα συνοδευτικό αξεσουάρ για την Μπάρμπι. Δεν είναι πιο σημαντικός από ένα ζευγάρι παπούτσια ή μία τσαντούλα. Σκεφτήκαμε ότι θα έπρεπε να είναι αρκετά ανασφαλής για αυτά τα πράγματα και εμπλουτίσαμε έτσι τον χαρακτήρα του. Του αρέσουν πολύ τα ρούχα, ξέρει τα πάντα για τη μόδα. Φοράει διαφορετικά ρούχα σε κάθε σκηνή της ταινίας. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραίο να ντύναμε τον Κεν με ρούχα που υπάρχουν και στην πραγματικότητα, γι ‘αυτό συμβουλευτήκαμε κάποιον που είναι κατεξοχήν ειδικός στον Κεν!».
«Είναι αδύνατον να μη διασκεδάσει κανείς με τον Κεν,» λέει ο Τζέισον Κατζ, υπεύθυνος για την ιστορία που εξελίσσεται στο “Toy Story 3”. «Είναι ένας υπέροχα ανασφαλής τύπος. Τον φτιάξαμε σαν έναν τύπο που ξεπετάχτηκε από τις παραλίες της Καλιφόρνια στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, είναι πολύ γοητευτικός και απίστευτα επιφανειακός και παράξενος χαρακτήρας. Και νομίζω ότι ο Μάικλ Κίτον βρήκε τον τρόπο για να τον υποδυθεί και είναι απίθανος.»
Ο επόπτης animator Μπόμπι Ποντέστα προσθέτει: «Είναι ωραίο να δουλεύεις με χαρακτήρες όπως η Μπάρμπι και ο Κεν. Το κοινό τους γνωρίζει ήδη καλά και μπορείς να παίξεις με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους».

ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

Ο τομέας του computer animation έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία 11 χρόνια, μετά τη δημιουργία του ‘Toy Story 2’, πόσο μάλλον συγκριτικά με το ‘Τoy Story’ του 1995. Η πρόκληση για το σκηνοθέτη Λι Άνκριτς και τους επόπτες animators Μπόμπι Ποντέστα και Μάικλ Βεντουρίνι ήταν να χρησιμοποιήσουν τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας με τέτοιο τρόπο ώστε οι χαρακτήρες αλλά και ο κόσμος της ταινίας να ταυτίζονται με τις δύο προηγούμενες. «Οι γνωστοί μας χαρακτήρες από το ‘Τoy Story’ έπρεπε να κινούνται και να συμπεριφέρονται όπως και στις παλιότερες ταινίες» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Σήμερα οι animators έχουν συνηθίσει να δουλεύουν με πιο σύγχρονα και περίπλοκα μοντέλα. Έπρεπε να δεχτούμε τους περιορισμούς που υπήρχαν στο παρελθόν και να δουλέψουμε με τις συγκεκριμένες δυνατότητες» λέει ο σκηνοθέτης. Σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής, ο Λι Άνκριτς είχε τη βοήθεια των βετεράνων animator που είχαν δημιουργήσει τις προηγούμενες ταινίες ‘Τoy Story’, οι οποίοι επέβλεπαν τη συνέπεια στις κινήσεις και τις εκφράσεις των χαρακτήρων. «Αναζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους οι χαρακτήρες κινούνταν με συγκεκριμένο τρόπο, τις αρχικές προθέσεις των σχεδιαστών, και τις συνδυάσαμε με τις απεριόριστες δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας. Στην πορεία ανακαλύψαμε ότι αυτή ακριβώς η απλότητα των χαρακτήρων ήταν που τους έκανε χαριτωμένους» λέει ο Μπόμπι Ποντέστα. «Όσον αφορά στους νέους χαρακτήρες, προσπαθήσαμε να αναπτύξουμε την προσωπικότητά τους και να αποκτήσουν τη δική τους γλώσσα σώματος. Κάνουμε έρευνα για τους χαρακτήρες και συγκεντρώνουμε πληροφορίες για τη ζωή τους, ακριβώς όπως κάνουν και οι ηθοποιοί, ώστε να αποκτήσουν παρελθόν, να μοιάζουν ότι προέρχονται από κάπου και να γίνονται πιστευτοί». Σημαντική έρευνα έγινε για το χαρακτήρα του Λότσο, που είναι ο πρώτος λούτρινος ήρωας ο οποίος εμφανίζεται σε ταινία της Pixar. Όσον αφορά στους ανθρώπινους χαρακτήρες, ο Λι Άνκριτς επεδίωξε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφοροποίηση από τα παιχνίδια σε σχέση με τις δύο πρώτες ταινίες.

Ο ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΙΛΜ ‘TOY STORY 3’

Η ταινία ‘Toy Story 3’ ανεβάζει τον πήχη στην τρισδιάστατη τεχνολογία και εκμεταλλεύεται πλήρως τις σύγχρονες δυνατότητες, για να προσθέσει βάθος και μια επιπλέον διάσταση στην ιστορία. «Η προσέγγισή μας χρησιμοποιεί το 3D σαν ένα παράθυρο στον κόσμο της ταινίας ώστε οι θεατές να έχουν μία εμπειρία του έργου σε βάθος» λέει ο Λι Άνκριτς. «Τα φιλμ ‘Toy Story’ και ‘Toy Story 2’ μετατράπηκαν εύκολα σε 3D παρότι δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτή τη μορφή. Αυτό οφείλεται στο ότι τα δισδιάστατα καρέ μας έχουν ήδη προοπτική. Για την ταινία ‘Toy Story 3’ στόχος μου ήταν να διηγηθώ την ιστορία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σκηνοθετώντας τη δράση όσο πιο δυναμικά γινόταν». Ένα από τα στοιχεία που κάνουν τη 3D εμπειρία του ‘Toy Story 3’ ακόμα πιο ελκυστική είναι το γεγονός ότι όλο το έργο είναι γυρισμένο στην κλίμακα των παιχνιδιών και όχι των ανθρώπων. «Βρισκόμαστε σε έναν κόσμο όπου τα ανθρώπινα αντικείμενα, π.χ. τα τραπέζια, οι καρέκλες και τα αυτοκίνητα, μοιάζουν τεράστια. Το 3D υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο αυτές τις διαφορές κλίμακας» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Ο υπεύθυνος για τη 3D προοπτική της ταινίας, Μπομπ Γουάιτχιλ, παρατηρεί: «Καθώς μετατρέπαμε τις δύο πρώτες ταινίες, βρήκαμε μια δική μας 3D γλώσσα. Μάθαμε ότι το 3D βασίζεται κατά πολύ στο διαχωρισμό της κάμερας ανάμεσα στο δεξί και το αριστερό μάτι. Και επειδή θέλαμε να δούμε αυτόν τον κόσμο μέσα από την κλίμακα των παιχνιδιών, και συγκεκριμένα του Γούντι, ανακαλύψαμε τη σωστή απόσταση των δύο καμερών ώστε να ανταποκρίνονται στο μέγεθος του Γούντι».

Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Όσον αφορά στο αισθητικό κομμάτι του φιλμ ‘Toy Story 3’ , κύριος υπεύθυνος ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής Μπομπ Πόλεϊ, που μάλιστα σχεδίασε το χαρακτήρα του Μπαζ Λάιτγιαρ για την πρώτη ταινία ‘Τoy Story’. «Κάναμε τεράστια έρευνα για αυτό το έργο: επισκεφτήκαμε πολλά καταστήματα παιχνιδιών και αρκετά νηπιαγωγεία. Επίσης πήγαμε στο Αλκατράζ για να πάρουμε μία αίσθηση από τη ζωή στη φυλακή, αλλά και σε μία τεράστια χωματερή με ένα γιγάντιο κλίβανο για να έχουμε σημεία αναφοράς για την κλιμάκωση του έργου» θυμάται ο Πόλεϊ. Και συνοψίζει: «Σε όλες τις ταινίες ‘Τoy Story’ πάντα επιδιώκαμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο πιστευτό αλλά όχι αληθινό. Δεν προσπαθούμε να αναπαραστήσουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Ο κόσμος των ταινιών ‘Τoy Story’ έχει μια καρτουνίστικη αίσθηση, είναι πιο χοντροκομμένος, γενικά προσπαθούμε να βρίσκουμε ενδιαφέροντα σχήματα. Εμπνεόμαστε από την πραγματικότητα αλλά δεν την αντιγράφουμε. Όσον αφορά στις υφές, από την πρώτη ταινία ο Τζον Λάσιτερ επέμενε στην «αλήθεια των υλικών» τόσο για τους χαρακτήρες όσο και για το περιβάλλον τους».

Ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία των ταινιών ‘Τoy Story’ είναι τα πρωτότυπα μουσικά τους θέματα και η ευρηματική χρήση των τραγουδιών, τα οποία υπογράφει ο επί χρόνια συνεργάτης της Pixar Ράντι Νιούμαν. Τα τραγούδια του Νιούμαν “You’ve Got a Friend in Me” για το φιλμ ‘Toy Story’ και “When She Loved Me” για το ‘Toy Story 2’ είχαν προταθεί για Όσκαρ και για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Τραγουδιού. Στο έργο ‘Toy Story 3’ θα ακούσουμε τη διασκευή του τραγουδιού “You’ve Got a Friend in Me” από τους Gipsy Kings, το οποίο ηχογράφησαν στα θρυλικά Abbey Road Studios του Λονδίνου. Οι συνθέσεις του Νιούμαν στο τρίτο σίκουελ ‘Τoy Story’ αγκάλιασαν ένα ευρύτερο μουσικό φάσμα. Από το κλασικό θέμα γουέστερν στην εισαγωγή της ταινίας, μέχρι τη δραματική μουσική στην κορύφωσή της και το τραγούδι του τέλους “We Belong Together”, ο συνθέτης εξερευνά πολλές μουσικές κατευθύνσεις, περισσότερες από τα προηγούμενα δύο έργα.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΛΙ ΑΝΚΡΙΤΣ

Διακρίσεις:

  • Χρυσό Λιοντάρι Συνολικής Συνεισφοράς – Φεστιβάλ Βενετίας (κοινό βραβείο με όλους τους σκηνοθέτες της Pixar)

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Toy Story 2’ (μαζί με τους Τζον Λάσιτερ και Ας Μπράνον)
Άλλες ταινίες: ‘Ψάχνοντας τον Νέμο’ (συν-σκηνοθέτης), ‘Μπαμπούλας Α.Ε.’ (συν-σκηνοθέτης).
Άλλα στοιχεία: Συνεργάζεται με την Pixar από το 1994, όπου ξεκίνησε ως μοντέρ στο φιλμ ‘Τoy Story’, και έχει συμμετάσχει στις περισσότερες παραγωγές της εταιρείας (‘Ζουζούνια’, ‘Cars’, ‘Ο Ρατατούης’ κ.ά.)