Igor



4bc9420d017a3c57fe01c1f4

Έτος: 2008
Διάρκεια: 87 λεπτά
Βαθμολογία: 6.4 / 10
Χώρα: United States of America
France

Η ταινία περιγράφει την ξεκαρδιστική ιστορία του Ίγκορ, του καμπούρη βοηθού ενός διαβολικού επιστήμονα. Το αφεντικό του Ίγκορ δημιουργεί εφευρέσεις που δεν είναι καθόλου φιλικές προς την ανθρωπότητα, όπως θανατηφόρες ακτίνες, μηχανήματα πρόκλησης σεισμών και ανθρωποφάγα φυτά. Ο Ίγκορ ονειρεύεται να γίνει κι ο ίδιος ένας διαβολικός επιστήμονας, ώστε με την εφεύρεσή του να κερδίσει το πρώτο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό των Σατανικών Επιστημόνων.

 

Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

Μια από τις πιο πρωτότυπες ταινίες κινουμένων σχεδίων, σε σκηνοθεσία του Άντονι Λεοντίς («Lilo & Stitch 2″) και σε παραγωγή του Μαξ Χάουαρντ («The Little Mermaid», «The Lion King»).

Ο Σκηνοθέτης

Ο Άντονι Λεοντίς γεννήθηκε το 1972 στη Νέα Υόρκη. Έχει πτυχίο Bachelor στις Καλές Τέχνες και Master στη Θεολογία. Η πρώτη του σκηνοθετική δουλειά ήταν το «Lilo & Stitch 2″, ενώ έχει εργαστεί στο παρελθόν για τις ταινίες «The Lion King II» και «The Prince of Egypt».

Η Παραγωγή

* Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ίγκορ» αποτελεί στην ουσία μια ιστορία ελπίδας, που δείχνει πώς οι πιο απίθανοι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Για τον σεναριογράφο Κρις Μακένα, όλα ξεκίνησαν από μια απλή ιδέα. Όντας φαν των ταινιών τρόμου, ο Μακένα ανέλαβε να γράψει μια ιστορία που να παραπέμπει στον Φρανκεστάιν και σε άλλες παρόμοιες ταινίες, φέρνοντας όμως τα πάνω κάτω: ο καμπούρης βοηθός εργαστηρίου είναι μια ιδιοφυία, ο πανέξυπνος κακός είναι ένας απατεώνας, το κακό τέρας είναι αξιολάτρευτο, και ούτω καθεξής. «Ξετρελάθηκα με το σκοτεινό, ταραχώδες σύμπαν που παραπέμπει στην Τρανσυλβανία και ήθελα να το εξερευνήσω», υποστηρίζει ο σεναριογράφος. «Έπειτα έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται για τον Ίγκορ: υπάρχει πάντα ένας Ίγκορ σε κάθε ταινία με κακούς επιστήμονες. Ποιος είναι και από που προήλθε; Ποια είναι η ιστορία του;».

* Για τον σκηνοθέτη Άντονι Λεοντίς, η διαφορετική άποψη του Μακένα πάνω σε μια κλασική ιστορία τον ιντρίγκαρε αρκετά και του άνοιξε την όρεξη για μια ταινία με ένα ιδιαίτερο στιλ. Επίσης, ως φαν των ταινιών τρόμου, αλλά και των φιλμ νουάρ και του γερμανικού εξπρεσιονισμού, ο Λεοντίς οραματίστηκε έναν κόσμο γοτθικού ρομαντισμού, που ήταν μακάβριος αλλά προσιτός και στον οποίο κατοικούν ήρωες και συμβαίνουν γεγονότα που θυμίζουν κλασικά γοτθικά μυθιστορήματα – η κατάρα σε ένα χωριό, ο καταπιεσμένος που μετατρέπεται σε ήρωα, το αθώο κορίτσι.

* Προκειμένου να εντρυφήσει το κοινό σε αυτόν τον κόσμο και να οικειοποιηθεί την ιστορία και τους ήρωες, ο Λεοντίς θέλησε να του δώσει μια τελείως νέα οπτική των Τρελών Επιστημόνων και των Κακών Εφευρέσεων, καθώς και να έχει αναφορές σε σύγχρονα θέματα: «Στόχος μου ήταν να πάρω τα γνωστά θέματα με τέρατα και να τους προσδώσω μια αστεία πλευρά, ώστε να ξυπνήσω στους θεατές τις μνήμες που έχουν από κλασικές ταινίες τεράτων. Δηλαδή κάτι αρκετά οικείο για το κοινό, αλλά την ίδια στιγμή φρέσκο και απροσδόκητο.»

* Οι Λεοντίς και Μακένα συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τον κόσμο της Μαλάρια, όπου κατοικεί ο Ίγκορ και οι υπόλοιποι ήρωες. Αρχικά, η ιστορία έμοιαζε αρκετά απλή για να ειπωθεί: Σε έναν κόσμο κακών επιστημόνων και καμπούρηδων Ίγκορ, ένας Ίγκορ θέλει να γίνει επιστήμονας. Όμως, όπως ανακάλυψε ο Μακένα αργότερα, το δυσκολότερο πράγμα ήταν να δημιουργήσει αυτόν τον κόσμο.

* Η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο σε μια ταινία και ο «Ίγκορ» δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Ο Άντονι Λεοντίς πίστεψε ότι η μουσική θα έπρεπε να αποτελείται από πολλά διαφορετικά μουσικά είδη, που θα προσέδιδαν βάθος στους χαρακτήρες. Το έργο αυτό ανέλαβε ο Πάτρικ Ντόιλ, γνωστός από τις μουσικές επενδύσεις του στις ταινίες «Λογική και Ευαισθησία» του Ανγκ Λι, «Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς» του Μάικ Νιούελ και «Όπως Σας Αρέσει» του Κένεθ Μπράνα. Όπως υποστηρίζει ο Λεοντίς, «η μουσική του Ντόιλ συγκινεί όπως κανενός άλλου και λέει πάντοτε την ιστορία με έναν εκπληκτικό και συναρπαστικό τρόπο.»

* Για τον σχεδιασμό των ηρώων, ο Λεοντίς εμπνεύστηκε από τη μόδα της Υψηλής Ραπτικής (Haute Couture): «Η Βίβιεν Γουέστγουντ, γνωστή για τη δημιουργία της πανκ εμφάνισης, είναι δεξιοτέχνης στο κολάζ και στη μείξη χρονικών περιόδων και διαφορετικών υφασμάτων στις δουλειές της. Πιέζει και αλλάζει τα περιγράμματα στα σχέδιά της, κάτι το οποίο έκανα και εγώ στον Ίγκορ. Ήθελα ο κόσμος της Μαλάρια να είναι ένα κολάζ του Μεσαίωνα και της γοτθικής Αγγλίας, με μια δόση των ποπ ’60s.»

Συγκεκριμένα για τον Ίγκορ, ο Λεοντίς τον φαντάστηκε ως έναν φυλακισμένο μέσα στον ίδιο του τον κόσμο: «Φοράει ένα εφαρμοστό μπουφάν που κυριολεκτικά του δένει τα χέρια και τα μανίκια του έχουν ραφές. Επίσης, είναι καλυμμένος με ρίγες σα να φορά στολή φυλακισμένου, ενώ στην καμπούρα του, που είναι εκδήλωση της καταπίεσής του, υπάρχουν δύο μπαλώματα σαν πορτοκάλια. Το πορτοκαλί χρώμα σε αυτή την ταινία δηλώνει την ελπίδα και μέχρι να εμφανιστεί το τέρας – που είναι το δικό μας σύμβολο ελπίδας στην ταινία – βλέπουμε το πορτοκαλί χρώμα μόνο στα μπαλώματα του Ίγκορ.»

Ο Ίγκορ και οι Άλλοι

Ίγκορ: Ένας ενδεχομένως χαρισματικός και λαμπρός επιστήμονας, ο Ίγκορ γεννήθηκε με καμπούρα στην πλάτη του, η οποία, στη χώρα της Μαλάρια, του δίνει μία μόνο επιλογή στη ζωή του: να γίνει ένας Ίγκορ. Εξαναγκασμένος να υπηρετεί έναν κακό επιστήμονα που λέγεται Δρ. Γκλικενστάιν, ο Ίγκορ πρέπει να επινοεί εφευρέσεις στα κρυφά, με το φόβο πάντα μήπως τον ανακαλύψουν. Όταν όμως η μοίρα θα του «κλείσει το μάτι», δίνοντάς του την ευκαιρία για την μεγαλύτερη εφεύρεσή του – ένα κακό τέρας που θα κερδίσει τον ετήσιο διαγωνισμό των Σατανικών Επιστημόνων και θα φέρει στον Ίγκορ τον σεβασμό που πάντοτε αναζητούσε – κάτι θα πάει τελείως στραβά! Η κακή του εφεύρεση, μόνο κακή δε θέλει να είναι. Αντίθετα, θέλει να γίνει… ηθοποιός! Τώρα ο Ίγκορ θα πρέπει να βρει άμεσα έναν τρόπο ώστε το τέρας του να συμμετάσχει επάξια στον διαγωνισμό και να κερδίσει…

Σκάμπερ: Ένα από τα πρώτα πειράματα του Ίγκορ, ο Σκάμπερ, είναι ένα κουνέλι που ο ίδιος βρήκε σκοτωμένο στον δρόμο και το επανέφερε στη ζωή! Του έδωσε υπερβολική εξυπνάδα και αθανασία, όμως ο Σκάμπερ δεν βρίσκει κανένα νόημα στη ζωή. Προσπαθεί πάντοτε να δώσει ένα τέλος στην ανούσια ύπαρξή του, αλλά μάταια. Το μόνο που καταφέρνει είναι… να επανέρχεται συνεχώς στη ζωή, ξανά και ξανά… Στο τέλος όμως της ιστορίας, το κουνέλι θα ανακαλύψει ότι η ζωή έχει τελικά μεγάλη αξία.

Μπρέιν: Άλλη μια εφεύρεση του Ίγκορ, ο Μπρέιν, δεν είναι τίποτε άλλο από έναν… εγκέφαλο μέσα σε ένα βάζο! Προσπαθεί πάντοτε να αποδείξει ότι είναι έξυπνος και ότι μπορεί να προσφέρει βοήθεια, όμως άθελά του κάνει τη ζωή του Ίγκορ ακόμη πιο δύσκολη…

Εύα: Η τελευταία δημιουργία του Ίγκορ είναι το απόλυτο κατόρθωμά του, ένα τεράστιο τέρας προορισμένο για έναν σκοπό – να είναι η καλύτερη σατανική εφεύρεση και να κερδίσει επάξια το διαγωνισμό Σατανικών Επιστημόνων. Το εμπόδιο όμως είναι ότι… η Εύα δεν έχει ούτε ένα «κακό» κοκαλάκι στο σώμα της! Το χειρότερο όμως είναι ότι θέλει να γίνει ηθοποιός. Σκέφτεται, αναπνέει και τρώει σαν ηθοποιός και πιστεύει ότι θα ήταν η κατάλληλη πρωταγωνίστρια για τη νέα θεατρική παραγωγή της Μαλάρια, «Annie».

Δρ. Γκλικενστάιν: Το αφεντικό του Ίγκορ είναι ένας μοχθηρός Σατανικός Επιστήμονας που μεταχειρίζεται τον Ίγκορ σαν σκουπίδι. Κάθε χρόνο ο Δρ. Γκλικενστάιν καταφέρνει να χάνει στον ετήσιο διαγωνισμό Σατανικών Επιστημόνων και ρίχνει το φταίξιμο στον κακόμοιρο Ίγκορ. Όταν όμως ανακαλύψει ότι ο Ίγκορ έχει δημιουργήσει τις δικές του εφευρέσεις, θα προσπαθήσει να τον σταματήσει μια και καλή, όμως έτσι κινεί ο ίδιος τα νήματα για την αυτοκαταστροφή του.

Δρ. Σάντενφροϊντ: Ο πιο εξέχων Σατανικός Επιστήμονας της Μαλάρια, ο οποίος έχει κερδίσει 17 φορές συνεχόμενα τον διαγωνισμό Σατανικών Επιστημόνων. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί ότι ο ίδιος δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα και ότι κάθε χρόνο οι εφευρέσεις του, που έχουν κερδίσει το έπαθλο, προέρχονται από άλλους Επιστήμονες στο βασίλειο – ο Δρ. Σάντενφροϊντ είναι όμως αυτός που κερδίζει την αναγνώριση και το πολυπόθητο βραβείο. Πλέον δεν του αρκεί μια ακόμα νίκη στον ετήσιο διαγωνισμό, γι’ αυτό και εποφθαλμιά τον θρόνο και χρησιμοποιεί την Εύα για να τον κερδίσει.

Ζακλίν: Η σέξι και ματαιόδοξη κοπέλα του Δρ. Σάντενφροϊντ. Κάθε χρόνο τον βοηθά να κερδίσει στον διαγωνισμό, χρησιμοποιώντας τους πλάνους τρόπους της για να αποσπάσει τις εφευρέσεις των άλλων επιστημόνων… δηλαδή, να τις κλέψει! Είναι η έμπιστή του, αλλά ταυτόχρονα και ένα «αγκάθι» στον ώμο του…

Βασιλιάς Μάλμπερτ: Ο Βασιλιάς της Μαλάρια κυβερνά δίκαια και σοφά… ή μήπως όχι; Είναι φίλος όλων και φροντίζει τους κατοίκους του, ή έτσι νομίζει ο ίδιος! Ήταν ιδέα του Βασιλιά να εκβιάσει τον κόσμο με όπλα καταστροφής και έχει πείσει την Μαλάρια ότι είναι καλή η χρήση τους για την οικονομία της χώρας, αλλά και ότι… κάνοντας κάτι σατανικό, στην ουσία κάνουν καλό. Μήπως προκαλεί έκπληξη ότι αυτός ο δολοπλόκος πολιτικός δεν λέει πάντοτε την αλήθεια;

Καρλ Κρίσταλ: Ο νούμερο 1 ρεπόρτερ της Μαλάρια είναι αρκετά ενημερωμένος για τα πάντα και… αόρατος. Επίσης δεν φοράει ποτέ παντελόνια! Κι αυτό γιατί είναι δηλωμένος γυμνιστής, που βέβαια δεν είναι κακό, αφού οι άνθρωποι δεν τον βλέπουν. Αυτός όμως δίνει ένα νέο νόημα στην έννοια «γυμνή αλήθεια»!

Ο Ίγκορ του Δρ. Σάντενφροϊντ: Ο πιο ανελέητος Σατανικός Επιστήμονας της Μαλάρια θέλει τον Ίγκορ του να είναι ένα αιμοβόρο, άκαρδο εργαλείο εξαπάτησης. Όμως αυτό που θέλει ο Ίγκορ του Δρ. Σάντενφροϊντ είναι να είναι ο καλύτερος φίλος του αφεντικού του.