Τα αυτοκίνητα

"Ahhh... it's got that new movie smell."



Πρωτότυπος τίτλος: Cars

4c9c31415e73d66d1d000063

Έτος: 2006
Διάρκεια: 116 λεπτά
Βαθμολογία: 8.2 / 10
Χώρα: United States of America

Κόστος: 120000000

Ο Κεραυνός Μακουίν ανερχόμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο αποφασισμένο να πετύχει, θα ανακαλύψει τελικά ότι η ζωή είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός… Καθώς διασχίζει τη χώρα για να πάει στον μεγάλο αυτοκινητιστικό αγώνα για το Κύπελλο στην Καλιφόρνια, ο Μακουίν καταλήγει κατά λάθος στην ήσυχη, μικρή και ξεχασμένη πόλη ‘Το Μπουζί της Ωραίας Ελένης’. Εκεί θα γνωρίσει τους ασυνήθιστους χαρακτήρες της: τον Δρ. Χάτσον (ένα Χάντσον Χόρνετ του 1951 με μυστηριώδες παρελθόν), τη Σάλυ (μια φανταχτερή Πόρσε του 2002,) και τον Μπάρμπα (ένα σκουριασμένο αλλά έμπιστο γερανό αυτοκινήτων)… οι οποίοι θα τον βοηθήσουνε να καταλάβει ότι υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή από τα τρόπαια, τη δόξα και τη χορηγία…

 

Η ΤΑΙΝΙΑ
Αφού ταξίδεψαν τους θεατές στο… βασίλειο των παιχνιδιών, των ζουζουνιών, των τεράτων, των ψαριών και των σούπερ- ηρώων, οι χαρισματικοί παραμυθάδες και μάγοι της τεχνολογίας των στούντιο της Πίξαρ (‘The Incredibles’, ‘Finding Nemo’, ‘Monsters Inc.’) και ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Τζον Λάσιτερ (‘Toy Story’, Toy Story 2’, ‘A Bug’s Life’)… βγαίνουν στον δρόμο με μία κωμική περιπέτεια, με πρωταγωνιστές όλων των ειδών τα αυτοκίνητα!
Τα ‘Αυτοκίνητα’ ήταν μία πολύ προσωπική ιστορία για τον Τζον Λάσιτερ. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος: «Πάντα μου άρεσαν τα αυτοκίνητα. Στις φλέβες μου τρέχει από τη μία αίμα Disney και από την άλλη… βενζίνη! Και φυσικά, με την ταινία είχα τη δυνατότητα να συνδυάσω αυτές τις δύο μεγάλες αγάπες της ζωής μου. Το 1998 άρχισα να σκέφτομαι σοβαρά την ιδέα της υλοποίησης μιας ταινίας με ήρωες τα αυτοκίνητα. Την ίδια εποχή, είδαμε ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με τον διαπολιτειακό αυτοκινητόδρομο και πόσο επηρέασε τις μικρές πόλεις στο διάβα του. Συγκινηθήκαμε πολύ από αυτό και σκεφτήκαμε τι πρέπει να σήμαινε για μία μικρή πόλη να την παρακάμψει μία μεγάλη λεωφόρος. Τότε ήταν που αρχίσαμε να ψάχνουμε ενεργά τη Λεωφόρο 66, χωρίς όμως να έχουμε συλλάβει ακριβώς την πλοκή της ταινίας…»
Στο κέντρο, λοιπόν, της πλοκής και των θεμάτων της ταινίας βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος 66, όπου και εξελίσσονται οι περισσότερες σκηνές. Ο Λάσιτερ και η ομάδα του ταξίδεψαν πολλές φορές στην ιστορική αυτή λεωφόρο για να κάνουν έρευνα και να παρατηρήσουν ιδίοις όμμασι τη σημασία και τον αντίκτυπο αυτού του φαινομένου που έγινε μέρος του πολιτισμού της χώρας τους.
Όπως εξηγεί ο ιστορικός που συμμετείχε στην ομάδα αυτή της έρευνας «η Λεωφόρος 66 είναι ένας καθρέπτης που στην επιφάνεια του καθρεφτίζεται ολόκληρο το έθνος. Αντανακλά αυτό που συμβαίνει στο έθνος σε μία δεδομένη στιγμή. Για τους περισσότερους αυτή η διαδρομή είναι η πιο διάσημη στον κόσμο και αντιπροσωπεύει το σπουδαίο, μεγάλο αμερικάνικο ταξίδι με αυτοκίνητο. Σου δίνει την ευκαιρία να οδηγήσεις
από το Σικάγο διά μέσου της ηπειρωτικής χώρας, νοτιοδυτικά, μέχρι τις ακτές του Ειρηνικού, στη Σάντα Μόνικα. Είναι η διαδρομή την οποία ακολούθησαν οι Νταστ Μπόουλερς, ο Μπόμπι Τρουπ, ο Έλβις Πρίσλεϊ, οι γονείς και οι παππούδες μας. Καθένας από εμάς, σε κάποια στιγμή της ζωής του, είτε το ξέρει είτε όχι, έχει βρεθεί στην άσφαλτό της. Αυτή η λεωφόρος είναι μία εμπειρία.»
Η ιστορία πήρε την τροπή που θα δούμε στη μεγάλη οθόνη, όταν ο Λάσιτερ και η οικογένειά του αποφάσισαν να χαλαρώσουν για λίγο και να κάνουν ένα δίμηνο ταξίδι ξεκινώντας από τον Ατλαντικό και καταλήγοντας στον Ειρηνικό Ωκεανό, χωρίς παράλληλα να χρησιμοποιήσουν τις μεγάλες διαπολιτειακές λεωφόρους. Ο Λάσιτερ μας διηγείται την εμπειρία του: «Αρχικά, νομίζαμε ότι θα μαλώναμε και δεν θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε… Συνέβη όμως ακριβώς το αντίθετο. Μετά το τέλος του ταξιδιού, ήμουν πολύ πιο κοντά στην οικογένειά μου και ξαναανακάλυψα τα σημαντικότερα πράγματα της ζωής. Και τότε, ξαφνικά, συνέλαβα το περιεχόμενο της ταινίας. Είχα ανακαλύψει ότι το ταξίδι στη ζωή είναι η ανταμοιβή. Είναι πολύ ωραίο να καταφέρνεις πράγματα, αλλά όταν συμβαίνει αυτό, θες να έχεις κοντά σου την οικογένεια και τους φίλους σου για να μοιραστείς μαζί τους τη χαρά σου. Με αυτή τη βάση, ξεκινήσαμε να χτίζουμε την ταινία. Το πρωταγωνιστικό αυτοκίνητο, ο Κεραυνός Μακουίν, είναι αφοσιωμένος σε ένα μόνο πράγμα: στο να πετύχει τις μεγαλύτερες ταχύτητες και να βγει πρώτος. Ήταν ο τέλειος χαρακτήρας για να τον ‘βάλουμε’ να μειώσει για λίγο τους ρυθμούς του, όπως τους είχα μειώσει κι εγώ στο οικογενειακό μου ταξίδι. Για πρώτη φορά στην επαγγελματική μου ζωή είχα καταφέρει να χαλαρώσω και ήταν κάτι το καταπληκτικό… Αυτό που κάνει τις ταινίες της Πίξαρ μοναδικές είναι ότι οι ιστορίες βγαίνουν μέσα από τις καρδιές μας. Βγαίνουν από εμπειρίες καθαρά προσωπικές, που μας έχουν συγκινήσει… Αυτό δίνει έντονο συναίσθημα αλλά και νόημα στις ταινίες μας…»

 

ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΜΑΚΟΥΙΝ

Όνομα και πράγμα, ανερχόμενος και πολυυύ αγωνιστικός… ο Κεραυνός Μακ Κουίν έχει μόνο έναν στόχο: τη νίκη. Φιλοδοξεί να γίνει το νεότερο αυτοκίνητο που θα κερδίσει ποτέ το Κύπελλο στο Πρωτάθλημα, και, φυσικά, επιθυμεί τόσο τη νίκη όσο και αυτά που τη συνοδεύουν: αναγνώριση, δόξα, θαυμαστές… Όταν όμως ο Κεραυνός βρίσκεται κατά λάθος στην ξεχασμένη πόλη “Τα Μπουζί της Ωραίας Ελένης”, θα κάνει νέους φίλους και θα ανακαλύψει κι άλλες αξίες της ζωής, ίσως ακόμα πιο σημαντικές και από την ίδια τη νίκη! Τον Κεραυνό… ζωντανεύει ο Όουεν Ουίλσον, ενώ στην ελληνική μεταγλωττισμένη έκδοση την φωνή του δανείζει ο ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ, ο οποίος θα ερμηνεύσει σε ελληνική βερσιόν το εμπνευσμένο από την περίφημη λεωφόρο τραγούδι ‘Route 66’.
ΔΡ. ΧΑΤΣΟΝ
Μοντέλο Χάτσον Χόρτνετ του 1951, ο χαμηλών τόνων γιατρός Χάτσον κρύβει επιμελώς το μυστηριώδες παρελθόν του. Διευθύνει την τοπική κλινική και κουράρει κάθε μηχανική βλάβη των ‘συμπολιτών’ του. Όλοι τον εκτιμούν και τον σέβονται γιατί στέκεται πάντοτε δίπλα τους στις πιο δύσκολες στιγμές τους. Ειδικά στον Μακ Κουίν, θα διδάξει πολύτιμα μαθήματα, που θα του φανούν χρήσιμα τόσο στον αγώνα όσο και στη ζωή… Ο βραβευμένος με Όσκαρ και θρύλος της υποκριτικής Πολ Νιούμαν δίνει τη φωνή του στον δρ. Χάτσον, ενώ στην ελληνική, άκουμε τον ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΛΗ.
ΣΑΛΙ
Πανέμορφη Πόρσε 911 του 2002 από την Καλιφόρνια, η Σάλι έχει βαρεθεί τη ζωή στη… πέμπτη ταχύτητα και αποφάσισε να κάνει μια νέα, ήσυχη αρχή στο Ραντιέιτορ Σπρινγκς. Γοητευτική, έξυπνη και πνευματώδης είναι παράλληλα και δικηγόρος της πόλης και, μάλιστα, η πιο αφοσιωμένη κάτοικος στον σκοπό ‘αναβίωση της πόλης’, για να ξαναμπεί κάποτε θριαμβευτικά μέσα στον χάρτη! Η πολυτάλαντη Μπόνι Χαντ είναι η… Σάλι, ενώ στα ελληνικά συναντάμε στον ρόλο της Σάλι τη ΒΙΚΥ ΚΑΓΙΑ!
ΜΠΑΡΜΠΑΣ
Μεγάλη καρδιά και ο μόνος γερανός αυτοκινήτων στο Ραντιέιτορ Σπρινγκς, ο Μπάρμπας διευθύνει την επιχείρηση ‘Ρυμούλκηση και Διάσωση’ και την τοπική Μάντρα Αυτοκινήτων. Αν και λίγο σκουριασμένος, έχει το γρηγορότερο σκοινί ρυμούλκησης στην κομητεία του Καρμπυρατέρ και σπεύδει πρώτος σε κάθε ατύχημα. Ο Μπάρμπας βλέπει πάντα τη θετική πλευρά των πραγμάτων και είναι ο πρώτος που θα συμπαρασταθεί στον Μακ Κουίν και θα τον κάνει φίλο. Ο επιτυχημένος κωμικός Larry the Cable Guy είναι ο Μπάρμπας ενώ στην ελληνική, μεταγλωττισμένη έκδοση συναντάμε τον ΠΑΥΛΟ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗ.
ΛΟΧΙΑΣ
Στρατιωτικό τζιπ Γουίλι, βετεράνος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και πολύ πατριώτης. Όταν δεν είναι απασχολημένος με το να διευθύνει το κατάστημα με τα στρατιωτικά είδη, επενδύει τον χρόνο του στο αγαπημένο του χόμπι: να κουρεύει το γρασίδι μπροστά από το μαγαζί του με… χειρουργική ακρίβεια! Επίσης, καβγαδίζει πολύ συχνά με τον γείτονά του Φίλμορ, που, παρά τις υποδείξεις του, αρνείται να καθαρίσει τη δική του αυλή… ή μάλλον ζούγκλα, όπως την αποκαλεί ο Λοχίας! Όχι, ότι ο Λοχίας δεν απολαμβάνει να τον αμφισβητούν… Εξάλλου, παρά τη συχνή επιθετική του συμπεριφορά, κατά βάθος μοιάζει με έναν τρυφερό
σκύλο που γαβγίζει, αλλά δεν δαγκώνει! Με τη φωνή του ηθοποιού Πολ Ντούλεϊ και του ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΣΤΑΤΖΟΓΛΟΥ στην ελληνική μεταγλωττισμένη έκδοση.
ΣΕΡΙΦΗΣ
Περιπολικό Μέρκιουρι του 1949, ο τύπος του αστυνομικού που έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα στην πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Διατηρεί την τάξη στο Ραντιέιτορ Σπρινγκς και παίρνει τη δουλειά του πολύ σοβαρά. Οι συχνές περιπολίες που κάνει τον κρατούν σε φόρμα και… ετοιμοπόλεμο, για να συλλάβει οποιονδήποτε πιθανό παραβάτη που θα θελήσει να απειλήσει την πόλη του… Με απαλά λάστιχα και χορταστικό μουστάκι, λατρεύει να διηγείται ιστορίες από τις εμπειρίες του και να παίρνει πότε-πότε έναν υπνάκο πίσω από την ταμπέλα της πόλης. Ο ειδικός της ‘Λεωφόρου 66’ Μάικλ Γουόλις ζωντανεύει τον Σερίφη ενώ, στα ελληνικά, άκουμε τον ΠΑΥΛΟ ΧΑΪΚΑΛΗ.
ΡΑΜΟΝ
Ιμπάλα αργό αυτοκίνητο του 1959, ιδιοκτήτης στο στέκι ‘body art του Ραμόν’, το τοπικό κατάστημα για βάψιμο αυτοκινήτων. Έχει παντρευτεί την εδώ και πολλά χρόνια αγαπημένη του Φλο, ένα κλασικό αυτοκίνητο έκθεσης, που διευθύνει ένα ρεστοράν. Ο Ραμόν είναι καλλιτέχνης –ένας αληθινός μάγος με τη μπογιά και το μέταλλο- αλλά δεν είχε κανέναν να βάψει εδώ και χρόνια. Οπότε, για την ώρα, ο μόνος του καμβάς είναι ο εαυτός του! Τον βάφει και τον ξαναβάφει καθημερινά… Θα λάτρευε να κάνει μια καλλιτεχνική δουλειά στον Μακουίν, αν ποτέ του δινόταν η ευκαιρία…
ΦΛΟ
Αμάξι έκθεσης του 1950 –μια έξυπνη κυρία που δεν αστειεύεται, με τη μεγαλύτερη καρδιά της πόλης. Διευθύνει το τοπικό εστιατόριο, το ‘Flo’ s V-8 Cafe’, το μόνο βενζινάδικο σε απόσταση πολλών μιλίων, με την καλύτερη βενζίνη! Οι κάτοικοι μαζεύονται στης Φλο κάθε μέρα για να ρουφήξουν λάδι, να μοιραστούν τα τελευταία κουτσομπολιά και για να τη συμβουλευτούν. Ενώ ταξίδευε στη χώρα ως το λαμπερό κορίτσι της Μοτοράμα, πέρασε από το ‘Μπουζί της Ωραίας Ελένης’, γνώρισε τον Ραμόν, έναν αργό πλην εξαιρετικό καλλιτέχνη του body paint και κόλλησε! Έρωτας με την πρώτη ματιά- οι δυο τους είναι μαζί από τότε…
ΛΟΥΙΤΖΙ
Φίατ 500 του 1959, που διευθύνει το τοπικό κατάστημα με λάστιχα, το ‘Luigi’ s Casa Della Tires’, το ‘σπίτι του πύργου της Πίζας στα λάστιχα’. Μεγαλόκαρδος και ενθουσιώδης Ιταλός, αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα νέο σετ από ρόδες για τους πελάτες του. Η θετική του ενέργεια έχει έναν φυσικό τρόπο να μεταδίδεται σε όποιον περάσει το κατώφλι του. Φανατικός οπαδός των αγώνων, ο Λουίτζι χαίρεται που γνωρίζει τον Μακουίν –έστω κι αν δεν είναι μια Φεράρι- και είναι πρόθυμος να τον… τακτοποιήσει με ένα νέο ζευγάρι από καλά λάστιχα.
ΓΚΟΥΙΝΤΟ
Μικρό ιταλικό ανυψωτικό όχημα, βοηθός του Λουίτζι και ο καλύτερος φίλος του. Όπως το αφεντικό του, ο Γκουίντο είναι ένας φανατικός οπαδός των αγωνιστικών Φεράρι, που ονειρεύεται να πραγματοποιήσει μια αληθινή στάση στα πιτς σε έναν αληθινό αυτοκινητιστικό αγώνα…
ΤΣΙΚ ΧΙΚΣ
Αγωνιστικός βετεράνος, ένας αδίστακτος ανταγωνιστής, που έχει κάνει τα πάντα για να τερματίσει πρώτος, ακόμα και με αθέμιτα μέσα! Είναι ο φτασμένος αναπληρωματικός, που τερματίζει πάντα ακριβώς πίσω από τον πρωταθλητή του κόσμου, τον ‘Βασιλιά’. Ο Τσικ ζει στη σκιά του Βασιλιά αλλά είναι έτοιμος να κάνει την κίνησή του. Πεπεισμένος ότι τώρα θα πάρει τη ρεβάνς, βλέπει μόνο νίκη στο Piston Cup για να εξασφαλίσει τη θρυλική χορηγία της Ντάινοκο. Το μόνο πράγμα που μπαίνει στο δρόμο του είναι ο Κεραυνός Μακουίν, ο ανερχόμενος πρωτάρης, που απειλεί να κλέψει όλα τα όνειρά του.
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ
Ο Βασιλιάς, Στριπ Γουέδερς, είναι ένα Plymouth Superbird του 1970 και αγωνιστικός θρύλος. Έχει κερδίσει τους περισσότερους αγώνες Piston Cup στην ιστορία, αλλά έχει κρατήσει τις προτεραιότητές του ξεκάθαρες. Προσγειωμένος, ξέρει ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω από τρόπαια για να είσαι αληθινός πρωταθλητής. Εκτιμά τη σκληρή δουλειά ενώ έχει πάντα χρόνο για το αγαπημένο μέλος της ομάδας του, τη σύζυγό του. Ο Βασιλιάς σχεδιάζει να αποσυρθεί και να παραδώσει την πολυπόθητη χορηγία της Ντάινοκο. Όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τον έχουν είδωλο, ειδικά ο Μακουίν, που θα έδινε… σχεδόν τα πάντα για να βρεθεί στη θέση του.

Για τις ανάγκες της ταινίας, δημιουργήθηκαν περισσότεροι από 100 μοναδικοί χαρακτήρες-αυτοκίνητα! Σκοπός όλης της ομάδας ήταν να φαίνεται αυτός ο κόσμος των αυτοκινήτων αληθινός, να μπορούν να πείσουν για το αυθεντικό των συναισθημάτων και των κινήσεών τους… Όπως παρατηρεί ο σχεδιαστής Σκοτ Κλαρκ «το να καταφέρεις να επενδύσεις μία ευρεία γκάμα από ερμηνείες και συναισθήματα στους χαρακτήρες σου, χωρίς παράλληλα να τους στερήσεις τη μορφή και τη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου… αυτή ήταν η πρόκληση όλου του σχεδιασμού- και βέβαια, αυτό είναι και το νόημα του animation. Χρησιμοποιείς τη φαντασία σου και κάνεις τις κινήσεις και τις χειρονομίες να ταιριάζουν με το σχέδιο. Μπορεί οι χαρακτήρες μας ως αυτοκίνητα για παράδειγμα να μην έχουν χέρια ή πόδια, αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ανάλογα τα λάστιχά τους ώστε να υποβάλλουμε την κίνηση των ανθρώπινων χεριών. Επίσης, σχεδιάσαμε ειδικά βλέφαρα και φρύδια στο παρμπρίζ ώστε να έχουν τη δυνατότητα τα αυτοκίνητα να δείχνουν ότι εκφράζονται και επικοινωνούν καλύτερα…»
Ο υπεύθυνος σκηνικών Μπομπ Πόλεϊ, που επέβλεπε συνολικά τον σχεδιασμό, στέκεται στη μεγάλη πρόκληση που εμφανίστηκε όταν ξεκίνησε η διαδικασία του animation. Όπως επισημαίνει: «Από την πρώτη στιγμή, ο Τζον είχε την ιδέα να τοποθετήσουμε τα μάτια στο παρμπρίζ των αυτοκινήτων. Σίγουρα, αυτό διαφοροποιεί τους ήρωές μας από την πιο συμβατική προσέγγιση όπου τοποθετείς με καρτουνίστικο τρόπο τα μάτια στα φώτα. Ακόμα, ο Τζον πίστευε ότι το να βάλεις τα μάτια κοντά στο ‘στόμα’ στη μπροστινή άκρη του αυτοκινήτου, έκανε τον χαρακτήρα να μοιάζει πιο πολύ με φίδι. Ενώ με τα μάτια τοποθετημένα στο παρμπρίζ, η εντύπωση που σου δίνει ο χαρακτήρας είναι πιο αληθινή, πιο ανθρώπινη… Σου δίνει την εικόνα ότι όλο το αυτοκίνητο θα μπορούσε να συμμετέχει στο animation του χαρακτήρα του.»
Όσο για την τεχνική ομάδα της Πίξαρ; Εκεί, οι μάγοι της κατάφεραν για μία ακόμη φορά να πρωτοπορήσουν… Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η δημιουργία των μεταλλικών και ζωγραφισμένων επιφανειών των αυτοκινήτων και οι αντανακλάσεις που αυτές οι επιφάνειες δημιουργούν. Οι τεχνικοί χρησιμοποίησαν τελικά για πρώτη φορά μια τεχνική γνωστή ως ‘ray tracing’ για να πετύχουν ακριβώς τα εφέ που επιθυμούσαν. Ο τεχνικός διευθυντής Έμπεν Όστμπι εξηγεί: «Με δεδομένο ότι οι ήρωες της ταινίας μας είναι φτιαγμένοι από μέταλλο, ο Τζον είχε την επιθυμία να δει ρεαλιστικές αντανακλάσεις και πιο όμορφο φωτισμό από αυτόν που έχουμε δείξει στις προηγούμενες ταινίες μας…»
«Οι υπολογιστές μας είναι σήμερα χίλιες φορές πιο γρήγοροι από την εποχή της ταινίας ‘Toy Story’. Αλλά, ενώ είναι γρήγοροι, οι επιθυμίες μας είναι επίσης πολύ μεγάλες και προκαλούμε συνεχώς τους εαυτούς μας. Εξαιτίας του ‘ray tracing’ και όλων των αντανακλάσεων ο μέσος χρόνος για να αποδώσουμε ένα και μόνο φρέιμ στην ταινία ήταν 17 ώρες. Ενώ, άλλα φρέιμ χρειάστηκαν μία ολόκληρη εβδομάδα για να ολοκληρωθούν. Σε αυτήν την ταινία έχουμε κάνει μεγαλύτερες και πιο όμορφες εικόνες, χάρη στον πιο λεπτομερή φωτισμό και την τεχνική του ‘ray tracing’.
Ανάμεσα στα τεχνικά επιτεύγματα της ομάδας είναι και το σύστημα ‘ground-locking’, που κρατούσε τα αυτοκίνητα ‘κλειδωμένα’ στο δρόμο, εκτός αν η ιστορία ζητούσε κάτι άλλο. Ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα αυτό, Τιμ Μίλιρον, αναφέρει: «Στο παρελθόν, οι χαρακτήρες δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν για το περιβάλλον τους, με κανένα τρόπο. Αν ήθελες κάτι τέτοιο να συμβεί χρειαζόσουν οπωσδήποτε την τεχνική της προσομοίωσης. Στα ‘Αυτοκίνητα’ όμως, το σύστημα αυτό είναι τοποθετημένο μέσα στα ίδια τα μοντέλα και καθώς κινείς το αυτοκίνητο, το όχημα παραμένει στο έδαφος. Ήταν ένα από εκείνα τα πράγματα που ξέραμε ότι έπρεπε να επινοήσουμε στην Πίξαρ και που γνωρίζαμε ότι θα καταφέρναμε, χωρίς όμως να έχουμε καμία ιδέα από πριν για τον τρόπο…»
Η ομάδα του Μίλιρον ήταν επίσης υπεύθυνη για το πλήθος των αυτοκινήτων που βρίσκονται στο στάδιο στην αρχή και το τέλος της ταινίας. Τα 120.000 αυτοκίνητα -και τα επιπρόσθετα 2000 στον αγωνιστικό χώρο- μας δίνουν το δικαίωμα να μιλήσουμε για την πιο πολυπληθή σκηνή που έχει γυρίσει ποτέ η Πίξαρ (κατά πολύ υπερβαίνοντας τον αριθμό των μυρμηγκιών στην ταινία ‘A Bug’s Life’). Περιπλέκοντας μάλιστα την κατάσταση, όλα τα οχήματα στο πλήθος έχουν κάποιου είδους animation!
Μία από τις πιο αξιοσημείωτες και σύνθετες στιγμές είναι και εκείνη στο τέλος της δεύτερης πράξης όπου τα φώτα νέον ξανανάβουν και η πόλη αναγεννιέται ενώ πολλά αυτοκίνητα παρελαύνουν στους δρόμους της. Με τα λαμπερά κι έντονα φώτα της να προκύπτουν από ποικίλες πηγές και με τη βοήθεια των αντανακλάσεων, αυτή η σεκάνς αποδείχτηκε ιδιαίτερα περίπλοκη αλλά –και ίσως για αυτό- μία από τις πιο ιδιαίτερες της ταινίας.
Για να επιτείνουν τον πλούτο και την ομορφιά των τοπίων της ερήμου που περικλείει την πόλη, οι συντελεστές δημιούργησαν ένα ολόκληρο τμήμα υπεύθυνο για ‘τον χρωματισμό του ουρανού’. Η τεχνική διευθύντρια Λίσα Φόρσελ σχολιάζει: « Επενδύσαμε πολύ χρόνο δουλεύοντας πάνω στα σύννεφα και τους σχηματισμούς τους. Τα έχουμε αποδώσει σε διαφορετικά στρώματα και κινούνται το ένα σε σχέση με το άλλο. Τα σύννεφα έχουν μάλιστα χαρακτήρα και προσωπικότητα… Η ιδέα ήταν ότι, όπως οι άνθρωποι βλέπουν τους εαυτούς τους στα σύννεφα, έτσι και τα αυτοκίνητα βλέπουν στον ουρανό πολλά σύννεφα που μοιάζουν με… αυτοκίνητα. Είναι δυσδιάκριτο, αλλά έχουμε κάποια σύννεφα που παραπέμπουν σε… σεντάν! Κι αν κοιτάξεις πιο προσεκτικά, θα δεις κάποια να μοιάζουν με ίχνη από λάστιχα…Το γεγονός ότι προσέξαμε τόσο πολύ τον ουρανό προσθέτει στην εικαστική τελειότητα της ταινίας. Έχει αυτό κάποια ιδιαίτερη σημασία για την πλοκή; Όχι ιδιαίτερα. Απλώς, δεν υπάρχει ούτε ένα πίξελ στην οθόνη που να μην έχει υποστεί πολύ μεγάλη επεξεργασία και φροντίδα… Δεν υπάρχει τίποτα που να έχει αφεθεί στην τύχη…»

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΖΟΝ ΛΑΣΙΤΕΡ

Έχει γράψει ιστορία στον χώρο του κινηματογράφου ως ο σκηνοθέτης της πρώτης μεγάλου μήκους ψηφιακής ταινίας κινουμένων σχεδίων που ακούει στο όνομα ‘Toy Story’ (1995), για την οποία κέρδισε και ειδικό Όσκαρ. Ακολούθησαν οι ταινίες ‘A Bug’s Life’ και ‘Toy Story 2’, ενώ έχει συμμετάσχει ως εκτελεστής παραγωγός στις ‘Monsters Inc’, ‘Finding Nemo’, ‘The Incredibles’. Ο Λάσιτερ τελεί χρέη αντιπροέδρου στο δημιουργικό της Πίξαρ. Επίσης, έχει γράψει και σκηνοθετήσει μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες και διαφημιστικά για την Πίξαρ.
ΚΑΣΤ
ΟΟΥΕΝ ΟΥΙΛΣΟΝ (Κεραυνός Μακουίν)
Έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός και σεναριογράφος στην κωμική περιπέτεια ‘Bottle Rocket’ του Γουές Άντερσον, με τον οποίο ξανασυνεργάστηκε, και στα δύο επίπεδα, στην κωμωδία ‘Rushmore’, που οι κριτικοί περιέλαβαν στο ‘Top Ten’ του 1998. Η τρίτη τους συνεργασία ήταν στην ταινία ‘The Royal Tenenbaums’, για την οποία προτάθηκαν για Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, για να ακολουθήσει και η τέταρτη με την ταινία ‘The Life Aquatic’. Η φιλμογραφία του ως ηθοποιού περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες ‘Armageddon‘, ‘The Cable Guy’, ‘Behind Enemy Lines’, ‘Meet the Parents’, ‘Zoolander’, The Minus Man’, ‘Shangai Noon’ κ.α. Στις πρόσφατες πρωταγωνιστικές του εμφανίσεις περιλαμβάνονται οι ταινίες ‘Wedding Crashers’, ‘Meet the Fockers’, ‘Around the World in 80 Days’, ‘Shangai Knights’, ‘I Spy’, ‘Starsky and Hutch’, ενώ, ο Ουίλσον έχει ασχοληθεί και με την παραγωγή ταινιών (συμπαραγωγός στο βραβευμένο ‘As Good as it Gets’).
ΠΟΛ ΝΙΟΥΜΑΝ (Ντοκ Χάντσον)
Ένας από τους σημαντικότερους αμερικάνους ηθοποιούς με ‘θητεία’ στην υποκριτική που ξεπερνά τον μισό αιώνα αλλά και τις 50 ταινίες! Κέρδισε Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία ‘The Color of Money’ του Μάρτιν Σκορτσέζε ενώ τη σχέση του με τα Όσκαρ την εγκαινίασε το 1959 με την πρώτη του υποψηφιότητα για την ταινία ‘Cat on a Hot Tin Roof’ με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Από τότε ακολούθησαν οι υποψηφιότητες στις ταινίες: ‘Hud’, ‘Cool Hand Luke’, ‘Absence of Malice’, ‘The Verdict’ Nobody’s Fool’, ‘The Road to Perdition’. Επίσης, ο Νιούμαν με την ιδιότητα του σκηνοθέτη έχει κερδίσει υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αλλά και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Σκηνοθεσίας με την ταινία του ‘Rachel, Rachel’. To 1986 έλαβε τιμητικό Όσκαρ για το σύνολο της καλλιτεχνικής του προσφοράς στον κινηματογράφο. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις πιο αξιοσημείωτες ταινίες της καριέρας του: ‘The Long Hot Summer’, ‘The Left Handed Gun’, ‘Exodus’, ‘Sweet Bird of Youth’, ‘Butch Cassidy and the Sundance Kid’, ‘The Sting’, ‘The Towering Inferno’, ‘Slap Shot’, ‘Blaze’, ‘The Hudsucker Proxy’, ‘Message in a Bottle’… Επίσης, για την ερμηνεία του στην τηλεοπτική σειρά ‘Empire Falls’ έχει κερδίσει Βραβείο ΕΜΙ και Χρυσή Σφαίρα.
ΜΠΟΝΙ ΧΑΝΤ (Σάλι Καρέρα)
Ηθοποιός της μεγάλης οθόνης, της τηλεόρασης, του θεάτρου, συγγραφέας και σκηνοθέτις η Χαντ έγινε αρχικά γνωστή στο ευρύ κοινό από τις cameo εμφανίσεις της. Έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ταινία του Μπάρι Λέβινσον ‘Rain Man’, για να ακολουθήσει η κομεντί ‘Dave’. Το 1996, η Χαντ υποδύθηκε την αδελφή της Ρενέ Ζελβέγκερ στη βραβευμένη ταινία του Κάμερον Κρόου ‘Jerry Maguire’. Κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας το ’90 εμφανίστηκε επίσης στις ‘Jumanji’, Only You’, ‘Beethoven’, ‘Beethoven’s 2nd’ για να ακολουθήσουν οι ταινίες ‘The Green Mile’, ‘Random Hearts’, ‘Stolen Summer’, ‘Cheaper by the Dozen’, κ.α

«TA AYTOKINHTA» (CARS)
ανοίγουν δρόμο για την πρώτη θέση,
κάνοντας άνοιγμα-ρεκόρ για την Disney
στην Αμερική!
«Τα Αυτοκίνητα» η τελευταία έμπνευση των δημιουργών των «Ψάχνοντας τον Νέμο», «Οι Απίθανοι» & «Toy Story» κέρδισαν το… Κύπελλο του box office, κάνοντας το μεγαλύτερο άνοιγμα σε Σαββατοκύριακο Ιουνίου για ταινία της Walt Disney! Οι εισπράξεις αυτού του τριημέρου άγγιξαν το εκπληκτικό ποσό των 63 εκατομμυρίων δολαρίων!

«Τα Αυτοκίνητα» φιλοδοξούν να γίνουν η νούμερο 1 ταινία κινουμένων σχεδίων του καλοκαιριού ενώ ήδη έχουν επαινεθεί από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης για την αισιοδοξία των μηνυμάτων τους.

Η ταινία έχει διαμορφώσει μία καινούρια τάση για τους θεατές ταινιών κινουμένων σχεδίων καθώς το 60% του κοινού που την παρακολούθησε είναι ενήλικο και ανέφερε ότι είδε την ταινία χάρη στις θετικές κριτικές που είχε συγκεντρώσει, μέρος των οποίων παραθέτουμε:

«Η δύναμη των «Αυτοκινήτων» δεν είναι η ταχύτητα… αλλά η ζεστασιά, το συναίσθημα και η γοητεία της καλοσύνης. Προσφέρουν όλες εκείνες τις απολαύσεις του Χόλιγουντ και μας θυμίζουν γιατί αυτές οι ταινίες μας άρεσαν τόσο πολύ. Κοιτούν πίσω με νοσταλγία την εποχή που το ζήτημα δεν ήταν να προλάβεις να βρεις χρόνο αλλά να ζεις πραγματικά την κάθε στιγμή»
LA TIMES

«Τίποτα στον καλά «λαδωμένο» στόλο (των προηγούμενων ταινιών της Pixar) δεν συγκρίνεται με την καθαρή ποίηση των Αυτοκινήτων». TIME OUT NEW YORK

«Η ταινία είναι κλασική από την αρχή ως το τέλος!» ROLLING STONE

«Ένα κομμάτι της αμερικάνικης τέχνης, τόσο κλασικό όσο μοντέρνο» ENTERTAINMENT WEEKLY

«Η πρώτη μεγάλη ταινία του καλοκαιριού.» TIME MAGAZINE

«Πρόκειται για την πρώτη τέλεια ταινία της Pixar. Έχεις αυτοκίνητα, έχεις μια σπουδαία ιστορία, έχεις πολύ αξιόλογες φωνές… Όσο για τo animation; Απλώς πανέμορφο!» EBERT & ROEPER

Οι ταινίες της Pixar παραδοσιακά φτάνουν στην κορυφή του box office ενώ το «Ψάχνοντας τον Nέμο» τετραπλασίασε το box office του λόγω των καλοκαιρινών σχολικών διακοπών. Η ταινία θα αρχίσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 28 Ιουλίου, δηλαδή την περίοδο που τα σχολεία κλείνουν για τις καλοκαιρινές διακοπές.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Η ταινία είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των Walt Disney Co και Pixar Animation Studios- μίας συνεργασίας που έχει αποδώσει 7 διαδοχικά No1 μπλοκμπάστερ.

«Τα Αυτοκίνητα» ανοίγουν νέους δρόμους στην τεχνολογία animation ενώ εισάγουν κάποιους από τους καλύτερους χαρακτήρες που έχει να επιδείξει η Pixar. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο συνιδρυτής της Pixar και δημιουργικός Διευθυντής της Disney Τζον Λάσιτερ.

Ο Κεραυνός Μακουίν (Όουεν Ουίλσον), ανερχόμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο αποφασισμένο να πετύχει, θα ανακαλύψει τελικά ότι η ζωή είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός… Καθώς διασχίζει τη χώρα για να πάει στον μεγάλο αυτοκινητιστικό αγώνα για το Κύπελλο στην Καλιφόρνια, ο Μακουίν καταλήγει κατά λάθος στην ήσυχη, μικρή και ξεχασμένη πόλη ‘Το Μπουζί της Ωραίας Ελένης’. Εκεί θα γνωρίσει τους ασυνήθιστους χαρακτήρες της: τον Δρ. Χάτσον (ένα Χάντσον Χόρνετ του 1951 με μυστηριώδες παρελθόν- με τη φωνή του Πολ Νιούμαν), τη Σάλυ (μια φανταχτερή Πόρσε του 2002, με τη φωνή της Μπόνι Χαντ) και τον Μπάρμπα (ένα σκουριασμένο αλλά έμπιστο γερανό αυτοκινήτων)… οι οποίοι θα τον βοηθήσουνε να καταλάβει ότι υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή από τα τρόπαια, τη δόξα και τη χορηγία…

Στην ελληνική μεταγλωττισμένη έκδοση, ακούγονται οι: Σάκης Ρουβάς (Κεραυνός Μακ Κουίν), Βίκυ Καγιά (Σάλυ), Γιάννης Βόγλης (Δρ. Χάτσπν), Παύλος Κοντογιαννίδης (Μπάρμπας), Γιάννης Μποστατζόγλου (Λοχίας), Παύλος Χαϊκάλης (Σερίφης), κ.α. top of the page